OK, jag är säker på att du undrar om du har aggressiv och skadlig reklam på din webbplats.
Tja, nedan kommer jag att upptäcka några sista punkter som hjälper dig att identifiera och lösa problemet.
Låt riktiga användare gå igenom din webbplats och förse dig med objektiv information
Jag har förklarat detta flera gånger när jag skrivit om kvalitetsuppdateringar och det är väldigt viktigt.
Ge användarna ett mål, låt dem gå igenom din webbplats och be sedan om deras feedback.
Om det finns aggressiv reklam kommer de förmodligen att märka det och berätta för dig.
Granska din webbplats på både dator och mobil
Kom ihåg att många användare kan besöka din webbplats från mobila enheter.
Kontrollera hur din webbplats köp telemarketingdata fungerar på mobilen, hur dina annonser ser ut på telefoner, kontrollera användarupplevelsen osv.
Du kommer att bli förvånad över vad du hittar.
Analysera din webbplats med andra personer i rummet
Har något på sidan generat dig?
Började videon spela omedelbart utan möjlighet att stänga av den?
Var det ljud också?
Var det någon som blev arg när han besökte sidan?
Om du svarade ja på någon av dessa frågor kan det vara dags att ompröva din annonsstrategi.
När användare passerar din webbplats, hamnar de nedströms på någon annonsörs webbplats utan att veta att de var på väg dit?
Bedrägeri är specifikt flaggat i Googles riktlinjer för kvalitetsbetyg.
Kom ihåg, "helvetet har ingen vrede som en användare föraktad"
Om du har drabbats av en kvalitetsuppdatering och tror att aggressiva annonser kan vara problemet, då bör du vara beslutsam och lägga en plan med lösningar så snart som möjligt.
Håll dig inte fast i det grå området av problem, istället ta ett steg tillbaka och förbättra användarupplevelsen avsevärt.
Det här är svårt att göra när du får mindre trafik, men tro mig, det är rätt drag.
Om du återhämtar dig, tänk på andra sätt att introducera annonser som inte är extremt aggressiva.
Men sitt inte och vänta med 60 % mindre trafik och lämna inte de aggressiva annonserna på plats, du kommer förmodligen inte att återhämta dig.
Slutsats – Glada användare vinner, aggressiva annonser förlorar
Tvinga inte användare att dunka huvudet mot sina bildskärmar på grund av aggressiv och skadlig reklam.
När du använder aggressiva intäktsgenereringstaktiker riskerar du att reta användare, vilseleda dem och utsätta dem för säkerhetsrisk.
Och om det händer kan du påverkas negativt av stora kvalitetsfokuserade positionsuppdateringar.
Jag rekommenderar att du objektivt granskar din webbplats så snart som möjligt och sedan vidtar åtgärder på den.
Hur kan du se om du har aggressiva annonser och vad du ska göra åt det?
-